Prøveansøgning og godkendelse
Prøven/konkurrencen skal oprettes i Klubmodul, inden der ansøges. Prøven skal oprettes minimum 14 dage før afholdelse. Invitationen skal vedhæftes med dato, tid, sted, hvilke prøver, figuranter, prøveleder samt dommer.
Der sendes en mail til berit_k@mail.dk hvor filen 'Ansøgning om brugsprøve' vedhæftes. Dokumentet kan udfyldes direkte på nedenstående link 'Prøvegodkendelse Skema'
Herefter modtager prøveleder/dommer/figurant mail om prøvegodkendelse.
Resultater til DKK (Hundeweb)
Resultatlisten der skal anvendes er vedhæftet mail med godkendelse af prøve.
Registreringsgebyr på 30 kr. pr. deltager opkræves efterfølgende - lokalforeningenskassereren får tilsendt en regning på det samlede beløb.
Efter prøven sendes resultatliste til berit_k@mail.dk - Listen skal være godkendt af dommer inden den sendes.
Resultater til DcH's resultatside
Hvis prøven afvikles af brugshundeudvalg (udtagelser) sørger BHU for resultatregistrering i DcH. Hvis prøven afvikles af en klub sørger arrangerende klub selv for at registrere resultater via DcH's Lydigheds Beregnerprogram.